Czy członkowie SMLW chcieli by aby budynki w których mieszkają były ocieplane. Ciągle mówią, że trzeba wietrzyć mieszkania, aby nie było grzyba na ścianach. Co z ociepleniem wiekszość Spółdzielni Mieszkaniowych stara się o dofinansowanie ze Środków Unijnych i to robi. Dlaczego nic nie dzieje się w SMLW?
© Copyright 2024, Wszelkie prawa zastrzezone
A co Ty jakiejs rewolucji w Grajewie oczekujesz?
Czy piszący chodzi na zebrania? My członkowie SM jestesmy współwłaścicielami spółdzielni i mamy swoje prawa, ale prawie wszyscy olewają to bo nie interesuje ich ten temat. Raz w roku odbywają się zebrania, ale ludziom nie chce się chodzić. Nie wiem do kogo było skierowane to pytanie przez zakładającego to forum.
to fakt nasz blol jest nieocieplony i brudny az wstyd a place tyle lat czynsz
Pytanie skierowane jest do wszystkich członków SMLW, którzy od lat mieszkają w nieocieplonych budynkach płacąc spore pieniądze za ogrzanie własnego mieszkania.Zachęcam aby przejść się na Walne Zgromadzenie Członków i zarządać aby coś zaczetą w tej sprawie robić. W Ełku taka rewolucja się dokonuje i jakoś nikt nie zginął.
Jak tak docieplą jak na oś:Broniewskiego 7 to lepiej nie docieplać.W tym budynku tylko wywalono darmo pieniądze.Nie rozumiem dla czego ? Od nowego roku każde sprzedawane mieszkanie bezie musiało mieć atest energetyczny.
Od przyszłego roku nie będzie można sprzedać, ani wynająć budynku lub mieszkania bez świadectwa charakterystyki energetycznej – przewidują założenia ustawy przygotowane przez ministerstwo budownictwa (źródło: cire.pl)
Certyfikat energetyczny będzie musiał posiadać każdy budynek i mieszkanie sprzedawane lub wynajmowane. Świadectwa ważne przez 10 lat mogą kosztować od kilkuset złotych za mieszkanie, do ok. tysiąca złotych za dom i kilku tysięcy za duże obiekty. Ich cena zależy od źródła energii, jakim zasilany jest obiekt, jego powierzchni, daty powstania, użytych materiałów i skomplikowania bryły.
WAŻNE !!!!
Właściciele mieszkań mają prawo do bezpłatnego otrzymania świadectwa dla swojego lokalu. Jego koszt powinna pokryć wspólnota. Certyfikat ma być obligatoryjnie załączany do wniosku o pozwolenie na użytkowanie, aktu notarialnego przy sprzedaży lub umowy najmu. Jego koszty będą ponosić sprzedający i wynajmujący.
Certyfikaty będą obowiązkowe także dla budynków administracji publicznej o powierzchni przynajmniej 500 m kw. (teraz to 1000 m kw.), a także tej wielkości lokali, które są często odwiedzane przez ludność (np. sklepów, restauracji, kin). Od 9 lipca 2015 roku próg powierzchni zostanie jeszcze obniżony do 250 m kw. Przepisy nie dotyczą jedynie zabytków, obiektów użytkowanych tylko sezonowo i kościołów.