czwartek, 28 marca 2024

Warto przeczytać

Zaprezentuj swoją markę - klient powie ci kim jesteś. Dlaczego tak ważny jest wizerunek firmy?

Wizerunek marki to sposób, w jaki dana firma jest postrzegana przez potencjalnych klientów, współpracowników, konkurencję czy media. To, czy wizerunek jest pozytywny lub negatywny, bezpośrednio przekłada się na zyski osiągane przez przedsiębiorstwo. Żyjemy w czasach, w których konkurencja nigdy nie śpi, zaś o branding trzeba dbać i pielęgnować go niczym najcenniejszy diament. To, jak firma wygląda w oczach innych, wpływa później na jej wzloty i upadki. Branding jest stałym procesem, wymagającym podejmowania konsekwentnych i dokładnie przeanalizowanych decyzji. Działania właściciela marki powinny przede wszystkim współgrać z upodobaniami konsumentów, gdyż to właśnie oni pełnią istotną rolę w napędzaniu sprzedaży. Dziś obraz firmy w dużej mierze tworzą zadowoleni i niezadowoleni klienci. Ich opinie czytane są przez potencjalnie zainteresowanych, mając na nich realny wpływ. Samo zbudowanie zaufania konsumentów i partnerów biznesowych pozwala na osiągnięcie mocnej pozycji na rynku pełnym konkurencji.


Jak klienci postrzegają twoją markę? Dowiedz się, co wpływa na wizerunek firmy


Całokształt postrzegania firmy zbudowany jest przez wiele czynników, które mają ogromny wpływ na tworzenie wizerunku marki. Wśród najważniejszych wyróżnia się:

     tożsamość marki - to, co czyni ją indywidualną pośród konkurencji; jej kwintesencją są ujednolicone standardy postępowania oraz kompetencje komunikacyjne zgodne ze strategią przyjętą przez firmę;

     logo - im bardziej skomplikowane logo, tym większe prawdopodobieństwo że zostanie ono całkowicie zapomniane; prawdziwe piękno tkwi bowiem w prostocie;

     nazwa firmy - podobnie jak w przypadku logo, powinna być krótka i zapadać w pamięć, a także bezpośrednio łączyć się z działaniami oferowanymi przez firmę;

     krajobraz usługowy - atmosfera panująca w miejscu świadczenia danych usług ma wpływ na jakość obsługi klienta podyktowanej zwiększoną motywacją pracowników;

     reputacja - niezachwiana czyni firmę świetnym partnerem biznesowym; praca nad nią nigdy nie powinna dobiegać końca.


Dobrze opracowana strategia marketingowa pozwala na stworzenie wizerunku eksperta i zbudowania sieci zaufania z klientami, jak i ewentualnymi partnerami biznesowymi. Konstruowanie wizerunku nie należy do najprostszych; działania wymagają interdyscyplinarnej wiedzy między innymi z zakresu ekonomii behawioralnej oraz psychologii. Im lepiej zrozumie się klienta, tym skuteczniej można zrealizować plan budowania pozytywnej renomy marki. Wizerunek firmy jest podstawą strategii biznesowej - żyjemy w czasach gdy jeden nieprawidłowy ruch może spowodować lawinę negatywnych opinii. Nie ma więc możliwości o popełnieniu jakiegokolwiek błędu.


Badanie wizerunku marki jako pomoc w opracowywaniu strategii marketingowej

 

Ciekawym krokiem usprawniającym proces budowy wizerunku marki jest przeprowadzenie czynności jaką jest badanie wizerunku marki. Umiejętnie dobrana metoda pozwoli na dowiedzenie się, jak potencjalny klient postrzega twoją firmę. Można przeprowadzać wywiady w formie ustnej, pisemnej lub telefonicznej. Jedną z najpopularniejszych form są ankiety zawierające skonstruowane przez ekspertów pytania, których celem jest pokazanie punktu widzenia klienta. Często wykorzystuje się ku temu techniki polegające na personifikacji. Eksperci proszą badanych o wypisanie ludzkich cech, z jakimi kojarzą daną markę. Metod jest naprawdę wiele, dlatego warto nawiązać współpracę ze specjalistami, przed którymi żadna z możliwości nie ma tajemnic. Firmą badawczą, która podejmuje się takich wyzwań jest Norstat. Agencja zadba o zebranie potrzebnych danych, które pozwolą na podjęcie skuteczniejszych działań z zakresu UX. Wzmocni to plan strategii wizerunkowej marki, zwiększając jej powodzenie. 

 

Komentarze (0)

Dodaj zdjęcie do komentarza (JPG, max 6MB):
Informacja dla komentujących
Redakcja portalu nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w komentarzach. Zastrzegamy mozliwość opóźnienia publikacji komentarza lub jego całkowitego usunięcia.